Fòrum Turistic – 15-16 abril 2015 a Barcelona

La setmana passada vam poder assistir al 3er ForumTurisTIC celebrat al Caixa Forum i organitzat per Barcelona Digital. Aquest esdeveniment s’ha convertit en un element clau per entendre l’impacte de les noves tecnologies al sector del turisme en un sentit ampli, a través de diferents ponències i taules rodones d’experts provinents de empreses i organitzacions diverses. Com s’explica en la nota de premsa feta pública pels organitzadors, “l’aplicació de la robòtica, l’analítica de dades i l’impacte de tecnologies disruptives tant en les estratègies de màrqueting com en els canals de distribució es postulen com les tendències per al pròxim pas en la transformació del sector turístic”.

dibuix
El programa de 2 dies de durada va incloure més de 37 ponents, alguns de prestigi internacional com Simon Milne, director de l’New Zealand Tourism Research Institute de la Universitat de Auckland, que va explicar l’estratègia de Nova Zelanda de convertir la comunitat local en el centre d’un model de turisme sostenible (C2T, “Community to Tourists”) amb l’objectiu d’augmentar la despesa mitjana dels turistes; o Juliane Gaebler, product manager de tecnologia i innovació de la fira ITB de Berlin.

Marian Muro, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, va subratllar el fet que “Catalunya ha de ser líder en tecnologia aplicada al sector perquè això repercuteix en la seva competitivitat”,i que “el turisme ha de ser sostenible i les TIC han de contribuir a gestionar millor les externalitats negatives”.

També van ser remarcables les ponències, entre d’altres, de Merce Gamell de Nelmia Robotics, explicant diversos exemples sorprenents d’aplicació de la robòtica en sectors diferents, també el turisme, i apuntant el potencial que té aquest fenomen pels serveis a les persones. També van resultar especialment rellevants les ponències de Jorge Cuneo de l’empresa Minube, sobre les palanques del canvi social en el turisme, i de Pablo Foncillas, professor de IESE, sobre estratègies de Social Media per connectar emocionalment amb el consumidor. Actualment hi ha uns 2.000 milions de persones connectades, que representen el 80% de la riquesa mundial.

3

Segons els organitzadors, el fòrum va comptar amb més de 1.300 inscrits dels sectors turístic i TIC de Catalunya, i el #forumturistic es va convertir en TrendingTopic a Espanya el primer dia del congrés.
A continuació us deixem amb algunes fotos del ForumTuristic i l’enllaç per veure els vídeos de les ponències .

dibuix 2

Article: DCB Turisme i Desenvolupament Local @DCBTurisme

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Scroll to Top