Acaba de publicar-se l’enquesta Eurobarometer 2014 amb resultats molt similars als dels anys anteriors que podeu trobar al nostre blog.
http://www.decaba.com/eurobarometro-2013/
http://www.decaba.com/eurobarometer-2012/
- El principal motiu de les vacances continua sent el sol i platja però les activitats de natura i cultura tenen un paper molt rellevant.
- Entre els motius per tornar a triar una destinació de vacances, van augmentant tots els paràmetres vinculats a les característiques dels destins, qualitat de l’allotjament, elements de patrimoni històric i cultural, qualitat de les activitat i com s’acull als visitants.
- Pràcticament no hi ha variacions respecte al 2013 pel que fa a les fonts d’informació que s’utilitzen per planificar les vacances: recomanacions de familiars i amics (56%), planes web (46%), experiència de viatges anteriors (33%), agències de viatges (19%).
- En la reserva dels viatges, un 58% dels enquestats ja ho fa per internet (5 punts per sobre del 2013), quedant altres opcions com a través d’algun conegut o per agències de viatges en un 22% cada una d’aquestes opcions, que augmenten una mica respecte al 2013 (2 punts per sobre en el cas de les agències).
- Un paràmetre que ha anat incrementant-se els últims anys han estat les reserves de paquets turístics, sovint tot inclòs. La tendència es manté el 2014, per la necessitat segurament de controlar el preu final de les vacances: un 36% han comprat un paquet i un 28% un paquet “tot inclòs”, amb un increment del 2%.
Malgrat això, encara un 41% ha reservat els serveis solts amb un 5% d’increment sobre el 2013.
L’anàlisi d’aquesta resposta és complexa ja que molts dels enquestats han fet més d’unes vacances i per tant, contestar diverses opcions.
- La principal destinació de les vacances dels europeus és l’estat espanyol, amb un 15% del total. Experimenta un increment de 5 punts sobre el 2013. També augmenten països com França (+3 punts), Itàlia (+2 punts), Alemanya o Àustria.
- A l’enquesta també es pregunta sobre els plans de vacances per al 2014: 4 sobre 10 dels enquestats faran vacances com previst i per tant la situació econòmica no afecta la seva decisió. Un 33% faran vacances però adaptant-se a la situació, mentre que un 11% no farà vacances enguany. La resta correspon a que no fa mai vacances i/o no respon.
Tornarem sobre aquesta enquesta més endavant, amb l’anàlisi pormenoritzat d’alguns dels principals països emissors cap al nostre país.
Podeu trobar l’Enquesta Eurobarometer 2014 sobre el comportament vacacional dels europeus clicant a la imatge:
Article: DCB Turisme i Desenvolupament Local @DCBTurisme