GPS Tourism, projecte pioner per impulsar la mobilitat sostenible i el turisme als Pirineus

El GPS (Green Pyrenees Slow) Tourism és un projecte de dinamització turística conjunt entre 8 socis de 5 territoris de les dues bandes dels Pirineus, basat en els principis de la mobilitat sostenible en el turisme. Aquest projecte ha estat seleccionat en la primera convocatòria de projectes Interreg Poctefa, el cap de fila és el Consell Comarcal del Pallars Jussà i hi participen 7 socis més: Consell Comarcal del Pallars Sobirà; Parc Naturel Regional des Pyrénées Catalans; Communauté des Communes de la Val d’Azun; Syndicat Mixte du traint touristique du Pays Cathare, du Fenouillèdes et du Rivesaltes; Communatué de Communes Agly Fenouillèdes; Pays Touristique Agly – Verdouble; i la Association Pays de la Vallée de l’Agly.

El projecte GPS Tourism té com a objectius el foment i la promoció del patrimoni natural i cultural dels Pirineus, mitjançant el desenvolupament d’un model integral transfronterer de turisme vinculat a la mobilitat sostenible. Concretament, el projecte cerca millorar la visibilitat i promoció en els mercats internacionals de les Destinacions de Muntanya dels Pirineus vinculades a la mobilitat sostenible; l’adaptació d’infraestructures i equipaments per millorar l’accessibilitat als actius naturals i culturals d’aquestes destinacions; i el disseny i implementació d’estratègies compartides de cooperació publico-privades.

Segons la Comissió Europea les tendències del turisme en el futur es caracteritzaran per:

  • una demanda d‘experiències saludables i singulars en entorns sostenibles;
  • el disseny de productes dirigits a uns públics molt segmentats;
  • un model de turisme i mobilitat alineats amb la lluita contra el canvi climàtic;
  • una estreta relació entre activitat física, salut i benestar, que afavoreix al turisme actiu;
  • grans oportunitats per comunicar i comercialitzar a gran escala a través de les TIC.

Aquest projecte té en compte aquests principis, especialment el de la mobilitat sostenible, i proposa un pla d’actuació amb accions comunes pel conjunt dels socis així com actuacions específiques als diversos territoris participants, per adaptar-se a aquestes noves tendències i fer més atractiu el conjunt de territoris implicats.

DCB Turisme, juntament amb Blink BCN, vam col·laborar en la conceptualització, coordinació i redacció de la proposta de projecte, que compta amb un pressupost total de més de 2 milions € i un percentatge de finançament del 65 %.

El passat dimecres 15 de març va tenir lloc la conferència de llançament del projecte en un acte a Tremp, al Pallars Jussà, on van assistir diversos representants institucionals, una representació dels diferents socis del projecte, comptant en total al voltant de 100 assistents.

 

Article: DCB Turisme i Desenvolupament Local @DCBTurisme


Warning: Parameter 2 to qtranxf_excludeUntranslatedPostComments() expected to be a reference, value given in /home/customer/www/decaba.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 303

Els comentaris estan tancats.

Scroll to Top